Min fina kloka

klokklok

För någon dag sedan försökte Olle förklara något för mig. Jag lyssnade med halva örat, eftersom jag gjorde något annat samtidigt. När han var klar väntade han på att jag skulle leverera någon form av svar, vilket jag inte kunde eftersom jag inte lyssnat nog bra. Jag frågade därför om han kunde säga allt igen, eftersom jag inte lyssnade fullt ut. Han sa då detta:
– Mamma, ni lyssnar aldrig på mig. Säger jag ”Kan jag få en banan?”, så svarar ni ”Självklart Olle, här får du en mango”.

Gissa om man ömsom log, ömsom skämdes efter en sån kommentar.

9 responses to “Min fina kloka

  1. De är underbara! Å så kloka.. stundtals..
    Magiskt kort! Guu va du ä duktig!

  2. Ni är helt enkelt vääääldigt genomskådade.
    Han är så klok så klok.
    Vad månde bliva i framtiden av denne man med fantastiska talanger?

  3. Fine Olle med de kloka orden, han ser väldigt klok ut dessutom på alla dina bilder, han har ett sånt djup i blicken, låter jag flunmig nu? Kankske, men jag har tänkt på det massa gånger, han ser ut som han vet saker.

  4. Sedan att han, förutom sin klokhet, dessutom kan snirkla till hela situationen till en banan tar formen mango visar på att han är lika snirklig med orden som mor… 😉 Kram Anna

  5. Han brås på mig.

    Nästa gång han vill berätta & ingen lyssnar. Be han slå 060. Jag lyssnar gärna.

    Puss

  6. Det är nog bara att inse att man inte lyssnar så bra alla gånger….

    Din son verkar vara väldigt klok, dessutom det en riktigt söt kille. Sköt om er!

  7. … ja dessa små förskoleklasskillar, så kloka men ändå så små, min fick äran att ta sparken hem SJÄLV från skolan idag, det var spännande…och den lille blev stor…kraam

  8. Känner igen det där 🙂
    Man är i andra tankar själv men blir snabbt genomskådad….Förresten så gjorde jag nyss hemgjort potatismos och då tänkte jag på dig :-).
    Kram U

  9. Hihihihi, ja inte lyssnar man alltid men kunde du verkligen hålla dig från att skratta i bitar av den dräpande kommentaren av sonen din.

Kommentera

