Fulblogg en finhelg

Jaha. Var ska jag börja? Jag känner att det är på sin plats att fulblogga lite. Det känns så. De riktigt viktiga ämnena tar jag en annan dag. Idag känner jag att det kan räcka med en klassisk redogörelse över en helg. Om det intresserar någon? Tja. Kanske inte. Fulblogg blir det vilket som.

Fredag: Jobbade för ovanlighetens skull. Skriftliga omdömen. Bryta ner strävansmål. Grupparbete och snöstorm. Kallt. Trötthet en fredag eftermiddag med ordbryderier hela dagen.

Sen kom vi hem och tog emot familjen E med vidöppna armar. Det som skulle bli en hemlagad middag slutade med hämtmat och pannacotta. Tur att man har så förstående vänner som kan ta att det trötta värdparet gjorde en helomvändning i sista stund. Det blev i alla fall en trevlig kväll med rätt hög ljudnivå.

När lugnet lade sig i det lilla vita huset – det vill säga att två treåringar somnade – blev det Blokus och diskussioner kring polisväsendet. Mikke har skrivit rejält om det, så jag jagar inte upp mig mer genom att skriva ner ilska.

När sen familjen E vandrade hem i snöyran hade M snörvlat rätt fint i några timmar och tanken på en sjukdomshelg började gro i mitt huvud.

Lördag: Mycket riktigt. Sjuk sambo och inplanerade aktiviteter för Soofen nästan hela dagen. M lovade att det skulle gå bra – vågade väl inte annat med tanke på veckans inställda trashshopping.

Så Soofen drog iväg på fördrink på Kåffein tillsammans med den bästa och finaste bokklubb man kan tänka sig. Sen vandrade vi vidare till Västerbottensteatern där Bitterfittan visades och vin väntade. Boken hade ju lett oss in på många diskussioner och detsamma gjorde pjäsen, vi gick därifrån med ny luft under vingarna. Sen väntade O´Learys och samtal kring det mesta. Jämställdhet, kroppsångest, poliser – igen – samt saker som inte lämpar sig i skrift. Mycket roligt. Mycket, mycket roligt.

När jag sen lagom till Mello bäddade ner mig i stora sängen hemma hade jag med mig en stor godispåse till de väntande familjemedlemmarna. Sen låg vi där under täcket, åt godis och såg hur Alcazar dominerade den allra första deltävlingen. Det blev en lovely avslutning på en alldeles galet fin dag.

Söndag: Tja. Om nu lördagen var en lovely day, så vet jag inte vad man ska kalla den här dagen. Kan försöka beskriva: Barn som klättrar på väggarna. Barn som är ovänner. Pappan sjuk. Barn och mamma går på bio. Mamman gör ett misstag och känner sig som ett pucko. De ser underbara Bolt och ler. Har kul och mysigt. Sen hem. Barn som klättrar på väggarna. Barn som är ovänner. Mamman och flickan storhandlar. Barn som klättrar på väggarna. Barn som är ovänner. Mamma som är less. Pappa som är sjuk. Barn som sover till sist. Renbäddat, chaite och Beckfilm.

Imorgon ledigt. Då väntar mys med snälla och harmoniska barn samt klippochfärg hos den absolut bästa frisören som finns.

3 responses to “Fulblogg en finhelg

  1. Efter söndagen kan det kanske ändå finnas ett behov av white trash trailermomshopping nån dag !!

  2. Tycker du verkar vara helt värd den där fantastiska lördagen!
    Lyckans dig som slipper ”Mål i år 3″på A-torp i morgon. Lite mer ordklyveri, någon?

  3. Blokus, det var längesen. Tack för påminnelsen!! 🙂

Kommentera

