M…å…n…d…a…g

Vår? Nej. Kallt och ännu kallare.

Hoppsasteg ? Nej. Gnisslande kall cykel som knappt rullar.

Operastrupe? Nej. Astmatikervarianten.

Hem tidigt? Nej. Hem sent.

Vår? Nej. Frostigt hår.

Sambon hemma? Nej. Sambon borta.

Godis kvar? Nej. I sambons mage.

Snyggfrilla? Nej. Rufstufs och lejonman.

Vår? Nej. Snö i midjehöjd.

Sitta på en stol och rulla tummarna? Nej. Galet mycket att göra.

Ork? Nej. Lättja.

Fredag? Nej. Måndag.

11 responses to “M…å…n…d…a…g

  1. Om man ändå kunde skynda på våren och veckodagarna lite ..
    Och synd att till och med surgodisar och rollokolor är svårt att överinternetskicka. Annars hade jag delat med mig ikväll.

  2. Tack för avtrycket på min blogg! Jag känner också igen de där tankarna att man själv skulle våga följa sina drömmar. Men jag tror att just eftersom man tänker på det sättet så har man själv börjat sin resa. Vetskapen att det finns något annat där ute som man är ämnad att göra kommer lite i taget. Att vara avundsjuk på någon annan som lyckats är en början. Men man får låta det ta tid, fundera på vad man vill och sen helt plötsligt så vågar man ta steget!

  3. Men tänk såhär, i morgon är det ju t..i..s..d..a..g..! Ett steg närmare fredagen!
    Och nu då AIK vunnit så kommer det ju hem en GLAD sambo till dig snart! 🙂 Liten tröst kanske, men dock…

    Och eftersom jag hörde en och annan vårpippi i solen utanför konferensrummet i Stockholm i förra veckan, så tror jag minsann att våren är på väg även till Skellefteå snart! Hoppas dom inte flyger vilse bara…! Vore rackarns typiskt.

    Kram från en som tillbringat kvällen med en föreläsning om matte för 3-åringar…

  4. *ler* Jo nog kan man vrida allt åt det håll man känner för det! Hoppas att tisdagen blir bättre, både i halsen, frisyren och allmäntillståndet! Kram Anna

  5. Roligt skrivet om livet en måndag! Tycker dock att veckorna går snabbare och snabbare för varje år. SÅ hips vips så är det fredag igen. Å andra sidan så är det ju också hipsvips måndag igen =)

  6. Har ni varit i Gbg i helgen?

    http://www.tjuvlyssnat.se/barn/svaret-fick-henne-att-blekna

    Jag tycker denna var kul (På förekommen anledning liksom).

  7. Jag kan bara hålla med. Vad är meningen med detta kalla klimat? Solen tittar ju fram lite mer och det är ljusare på morgonen och eftermiddagen, men jag lockas inte ut direkt.
    Te i soffan är bokat varje kväll 🙂

  8. Gör som jag – ta ledigt på på måndagar istället för fredagar. På så sätt slipper du både söndagsångest och de jobbiga långa måndagarna. Om det nu är praktiskt möjligt.
    TACK än gång för alla dina kloka fina ord. Du är duktig. Jätteduktig.
    /Jessica

  9. Hej!
    Du är ju för rolig 🙂
    Det kan verkligen kännas så där ibland.
    Kram U

  10. Men det finns hopp! Idag är det redan onsdag och en smula varmare.

  11. Vår vad är det. Kommer det att komma en sådan. Känns långt borta och ännu längre bort kändes den när jag läste i metro att våren kommer 5 MAJ här uppe. 5 MAJ helt galet + att vi idag ska lägga in önskemål ang sommarsemester och våran första semesterperiod börjar 15 juni. En HEL månad efter vårens ankomst. Vem vill börja sin sommarsemester 15/6 och ha 4 veckor. Hugaligen har ens träden börjat knoppa då? Känns inte så. Men nu måste jag tänka positiva tankar och bli glad igen. Hoppas ni har det bra en onsdag som denna och att vi hörs snart.. Kram

Kommentera

