Domino

Målaren hinner knappt lämna huset innan vi inser fakta. Det vita taket för med sig saker. Tankar som Våra vita väggar ser ju gula ut i jämförelse med taket eller Vilket mörkt matbord vi har i vårt ljusa kök. Frågeställningar som Visst skulle det egentligen vara finare med ett runt matbord, det blir ju mycket luftigare? eller Är det kanske dags att köpa den där lampan nu? Konstateranden som Nu måste vi kakla om och Jag längtar till IKEA. Vi tittar på varann och undrar med ett leende vad vi dragit igång.

Ett vitt tak för med sig en massa saker. Likt en dominobricka startar det en process i det lilla vita huset på Elmstreet. Måste. Göra. Om. Helst. I. Detta. Nu.

5 responses to “Domino

  1. Kan tänka mig tankegångarna… Kan ana hur det känns… Men det var ett bra tag sen jag var i den sitsen…men jag minns hur det var!
    Hoppas dagen varit lika bra för dig som den varit för mig med en massa sol! kram Anna

  2. Jag känner två duktiga tapetserare:)

  3. Renovering is lovely, men, som du säger, det medför att allt gammalt MÅSTE ut och man MÅSTE köpa nytt.. Vill i alla fall..
    Kram!

  4. Hihi, precis så är det.

  5. Nu blev vi allt lite nyfnikna…

Kommentera

