Kanske

Kanske sover hon snart. Kanske går denna trotsperiod from hell över inom överskådlig tid. Kanske kan man få ge storebror den tid han förtjänar när lillasyster lugnat ner sig. Kanske kan man få sträcka ut benen i soffan snart. Kanske kan man till och med dra mysfilten över sig. Kanske man ska göra sig lite te. Kanske mitt Blocketfynd kommer att ta mig med storm. Kanske vårt nya vita köksbord kommer att få sin plats redan i helgen. Kanske det kommer att förbli en relativt obokad helg ändå. Kanske så sover hon nu. Eller?

9 responses to “Kanske

  1. Kanske det är tur att alla dagar är olika ändå… (Vår prinsessa sover faktiskt sött efter en lugn harmonisk kväll, peppar, peppar. Men i morgon är en annan dag och med det kommer ju nya humörkast…)

    Kanske blir det en tidig kväll för mig, R borta på föräldramöte. Kanske jag först måste lasera en planka till toan… Kanske förbereda arbetsplatsträff i morgon. Kanske.

  2. Kanske bryter jag ovana slalomben i helgen. Kanske får jag bara träningsvärk. Hoppas det.

  3. Tänk att trotsen verkligen kan driva en till vanvett… Sen finns det tillfällen man är förundrad över att det går så otroligt smidigt! Som i kväll när lillasyrran (åk 5) är barnvakt (eftersom även jag var på föräldramötet 😉 ) och dottern smyger tyst upp efter kvällsmålet och lägger sig i sängen och somnar… Det går verkligen upp och ner…Kram Anna

  4. Å nej…menar du att det kommer en värre trots än den vid 2 år???

  5. Har hört ryktas om det där Blocketfyndet, tror det blir najs!

  6. Kanske är trotsen redan borta idag?

    Blocketfynd? Nyfiken på vad det kan vara…

    Kanske är jag frisk lagom till helgen…och kanske hörde jag ett vårtecken idag – fågelkvitter utanför lasarettet – är det kanske möjligt???

    Kramkram

  7. Hittade hit idag, gillar och återkommer säkert ! 🙂
    Ha en skön helg!

  8. Vi är också inne i en trotsperiod from hell. Jag trodde treårstrotsen var över – ungen fyller ju fyra snart! Suck.

    Hoppas att du får en trevlig helg i alla fall. Kram.

Kommentera

