Söndagssol

Sol i hjärta – sol i sinne. Det kan sannerligen stämma. I alla fall på mig. Det här vädret gör mig euforisk, lättsinnad och glad. I takt med att asfalten tinar fram friläggs även mitt rätta jag.

Just nu lever jag. Väljer vad jag vill göra och försöker att tänka med hjärtat. I fredags struntade jag i att dammråttorna bildat kolonier eller att det var Playmobilsaker precis överallt. Jag struntade i det och gick ut med mina barn istället. Valde vad som var viktigt och vann därmed över fröken Plikt som sitter tung på min ena axel. Man behöver inte städa när det är fint väder ute. Man behöver inte städa varevigaste fredag, men man behöver på alla sätt och vis umgås med sina barn.

Det säger mitt hjärta och därför gör jag så.

I övrigt denna helg har vi  fredagschillat med sköna familjen A-M, varit på Nordanå med människor man gillar, gått långpromenad på slaskiga vägar med ett stort leende, ätit lammstek med mycket vitlök, sett Mello och tröstat son som hejade på EMD, varit i slalombacken och sett sjuåringen åka för första gången och faktiskt – inrett köket med nya bordet och lampan (bildbevis kommer senare) och hoppat högt över resultatet.

Jag har det bra just nu. Riktigt bra.

7 responses to “Söndagssol

  1. Visst är det dagar som denna. Helger som du beskriver. Dessa timmar som är helt underbara. Det är dem man lever för… Det är dem man tinar upp de mörka vinterhjärtan som övervintrat… Det luktade vår idag…
    Ha det gott på den sköna söndagskvällen! Kram Anna

  2. Jag riktigt längtar riktigt mycket faktiskt över att få se resultatet. Helst live dock förstås.

  3. Instämmer verkligen i väderfrågan! LYCKA ända ut i fingerspetsarna!!!

  4. Det var i alla fall inga dammråttor som anföll oss i hallen! 🙂 Tack för en trevlig kväll!
    Jag har fräknar på nosen och känner ett inre lugn efter att ha softat i stugan och hängt lite med familjen Gummiverktstad. Trevligt!

  5. Jag har fått lära mig av en som har gjort många fler misstag än mig, att man ska vira silvertejp runt käften på den där som sitter på axeln och säger vad man ska göra…

    Synd bara att den där fröken Plikt, orosmonstret och alla andra som sitter på våra axlar i bland är så slingriga!

    Tur att du fick tyst på din i helgen- bra jobbat;-)

  6. Jag kände samma sak igår när solen sken och man fick upp hoppet om sommaren.
    Våren är härlig.
    Älskar din krönika från veckan som var.

  7. Jag känner också lycka när solen och värmen kommer med besked. Det känns helt plötsligt som jag älskar detta slaskväder. Men även lite arg över att det är så mycket snö kvar. Jag vill ju pynta min balkong, men först ska den byggs ut, och byggställningar behöver barmark. Funderar på att skotta rent.
    Ha en härlig måndag.

Kommentera

