Onsdagsblues

Om måndagen var happyhappy är detta den baksmälla som brukar komma. Jag känner mig utsjasad, utmattad och urless just nu. Allt bara svämmar över mig. Tårar, jobbjobbjobb, människor som fattas mig både nu och då, saker man måste göra fast man helst inte skulle behöva, andra måsten både här och där. Jag känner bara att jag skulle behöva en liten paus just nu. Stoppa klockorna, djupandas, dra en filt över mig och bara se skrotprogram i ett dygn. Äta chips och dricka cola. Sätta upp rufset i en tofs och klä benen i mjukaste mjukisbyxorna. Ligga lite lågt helt enkelt.

Det har varit alldeles för mycket nu. Alldeles för mycket för det här lilla huvudet att klara av i långa loppet.

Usch.

Nu är jag där igen. I vältrandet som jag hoppades kunna undvika. Men. Jag har ju ventilerat här tidigare och vet att det funkar. Så. Varför inte fortsätta?

7 responses to “Onsdagsblues

  1. Ventilera, finns nog inget bättre!

    KRAM SIS

  2. Fortsätt ventilera – det är bra för själen. Jag är helt övertygad om att alla som läser sänder dig en varm tanke. även om de inte alltid kommenterar. Tänk om alla dessa varma vänliga tankar om dig kunde överföras direkt till dig. Då skulle vi kunna vara som dina mjukisbyxor, tofsen i håret, chipspåsen eller filmerna du vill se. Våra tankar kanske kunde hjälpa dig att må lite lite bättre.
    Har du möjlighet att ta en liten paus? En dag för dig själv? Om det går kanske du ska försöka göra det. Du missar åtta timmar på jobbet. Om du säger som det är så förstår de säkert att du blir borta en dag. Vad är åtta timmar om hundra år…
    Varma tankar och kramar till dig! Sköt om dig och ta en timme i taget.
    /Jessica

  3. Men lilla du! Det är inte konstigt att du nått din gräns, mycket tråkigheter har ju hänt… Även för bästaste och gladaste Sofie måste det få ta stopp ibland – och som Jessica säger, unna dig en Sofiedag!! 8 timmar väl investerad tid som garanterat laddar batterierna litegrann i alla fall och gör att du känner dig utvilad. Ofta tänker man ju mer på andra än på sig själv – men ingen tackar en när krafterna tryter….

    Kram från kontorsråttan som längtar ut i solen

  4. Snart hägrar värmen, solen & en resa. Efter det ett efterlängtat sommarlov.

    Det min kära är du värd.

    PUSS

  5. Jag känner precis som du!
    Och man måste få älta, måste få vältra sig i självömkan – kanske inte för att det nödvändigtvis hjälper men för att man inte kan vara falsk mot sig själv. Man kan ju alltid le inför andra, men vad blir bättre av det?
    Hoppas att du får din lilla stund i ro, själv söker jag fortf efter min…
    Stor kram

  6. Kan inte göra annat än hålla med om allt som sagts redan. Take a brake! Kanske sänka något krav, eller? Jag vet ju egentligen inte vilka krav du har på dig själv, men jag kan bara tänka mig.. Be om och ta hjälp. Det är såå svårt att klättra uppför berg utan livlina. Farligt framför allt.
    Önskar jag kunde göra något. Säg till i såna fall.
    Du får en kram så länge!

  7. Instämmer med föregående skribenter. En stärkande Soof-dag skulle säkert göra en skillnad. Sedan så närmar sig sol och bad och stundande sommarlov – det har du allt förtjänat 🙂 Kramar från Norrbackagänget

Kommentera

