Söndagsreflektioner

  • Två små dagar kvar innan sommarlovet är ett faktum. Känns så skönt.
  • EMD och Alcazar kan vara väldigt roliga en natt  i juni.
  • Den godaste drinken just nu innehåller Bacardi Melón, limejuice, sockerlag och fruktsoda.
  • Det kliar i ögonen av smörblommor.
  • Det regnar.
  • Det går att ta det relativt lugnt en hel söndag.
  • Fotboll är en riktigt rolig sport att titta på, framförallt om spelarna är sju år och gör 14 mål.
  • Det är skönt att vakna efter en fest och känna att huvudet mår fint och Sofie likaså.
  • Jag har börjat gilla grönt, grönt  är skönt.
  • Guacamole är fin mat.
  • Pigga barn som ska sova kan vara rätt enerverande.
  • Jag skulle behöva en lampskärm från IKEA. Typ nu.
  • Att bära skrikande barn ut från ICA kan göra att man ler.
  • Skrikande barn har fått generna från mödernet, mest kanske från mostern som svimmade en gång i tiden för att hon skrek så mycket.
  • Just nu vill jag ha nya solglasögon, ljuslykta som kan hänga och Jo Nesbös senaste bok. För att ta några exempel.
  • Jobb utan elever är egentligen inte jobb utan ledigt.
  • Snart ska vi äta glass.
  • Jag älskar mina grannar. Kunde inte ha blivit bättre.
  • Det ser ut som om någon duschar fönstret just nu. Kan det regna mer än så här?
  • Conversedojorna kommer att vara sommarens flitigast använda skor.
  • Vi behöver två nya träd vid trappen ute.
  • Jag ska försöka göra den här sommaren till en loppissommar. Vad tror ni om det fruarna E – hakar ni?
  • Snart är det midsommar och den ska firas traditionsneligt. I love traditions.
  • Bad känns avlägset just nu.
  • Ska hon inte sluta prata och sova istället?
  • Imorgon ska jag göra yogadebut. Undrar om det kan vara något?
  • Ska ta och ringa mormor.

Vad funderar du över?

7 responses to “Söndagsreflektioner

  1. jag vill gärna hänga med å se olle spela på tisdag om det går bra 🙂 ?

  2. fundering på hur näsan kan vara så full av något som bara ska ut?
    fundering på just elevfriskola = ledigt?
    fundering på personalfest på en måndag?
    fundering på trevliga personer i min omgivning = tacksamhet!
    fundering på att Bones är inte bäst när det spöregnar… när man bara ser hälften…
    Lycka till i morgon på din ”lediga dag!”
    Kram Anna

  3. Härliga reflektioner på en regnig söndag!♥

  4. Såg Alcazar på TV , dom är mycket bättre LIVE en lördagkväll.
    🙂

  5. Ingår herr E i eventuella loppisäventyr?

  6. Vaddå? Ska jag ha skrikit? Nemen näääe. Jag är snäll, beskedlig & ganska tystlåten.

    Visst?

    Dementi!

    Puss

  7. Sista dagen! Tjooohooo!

    Har du tagit av den sista mucksolens stråle?

    Puss

Kommentera

