Ledig

Sommarlovet bjuder mig på ett stort leende. Från öra till öra går jag omkring med ett stort leende. Att vädret är småtråkigt – okej skitdåligt – är inget som bekymrar mig nämnvärt. Det är ju ledigheten som är grejen.

Idag har jag och barnen hastat runt. Varit på jobbet och hämtat saker, lämnat ledsna saker och tuggat tuggummi. Shoppat prickig tapet – äntligen kom den – och hämtat vita matchshorts. Ätit parisare och hämtat Stålmormor. Njutit av blomsterprakt här och planterat fina blommor på gravarna. Fikat Dumlekakor hos svärmor och stressat hem till stan. Sett sonen spela fotboll, hejat och varit glada trots första förlusten. Läst Kalle Skavank och hört Majken säga K.

Det är min dag det. En bra dag.

Imorgon ligger vi lågt. Hänger i lekparken på sin höjd. Är lediga på riktigt.

7 responses to “Ledig

  1. Släpp fången loss! Nu är det sommar!

    Puss

  2. Jippie! Här är det semester! Men schysss inte så högt! För den lilla vita tabletten har inte börjat att verka än… Det blev en lång natt och en tidig morgon… Så nu är det sofflänge i kväll! 😉
    Ha det gott! Njut nu i sommar!
    kram Anna

  3. Jag unnar dig verkligen ledighet. Ha nu riktigt mysiga sommardagar. Trivs och inandas blomdoft. (Det var väl ändå stort sagt av mig som själv lääängtar som en tok efter ledigheten…*ler*)

  4. Neeej, säger lilla fröken K?! Hela min identitet är hotat. Var är Mitte?

  5. Härligt att höra att du njuter! Det är du värd! Njut nu hela hela hela sommaren.
    Kram!

  6. Jag gissar att Olle kommer tycka lika mycket om den som jag:

    http://disney.go.com/disneypictures/up/

Kommentera

