Första dagen

Idag var första gången på riktigt oförskämt härligt länge som väckarklockan ringde. Jag masade mig upp, smög in på toa och ställde mig i duschen. Lät strålarna strila och vaknade långsamt, ack så långsamt, till liv. Invirad i ett badlakan smög jag in i sovrummet där de två små trötta fortfarande sov. Ångest. Varför behöva väcka, rycka upp och skynda i denna tidiga timme? Barnplågeri och vuxentortyr.

Men. Vi kom oss iväg, med humöret på topp och klockan på plus. Glatt cyklade vi iväg, med välfyllda väskor. Extrakläder, Polly Pockets, överdragsbyxor, teförpackning, äpple, banan och välladdad mobiltelefon. Välfyllda med olika innehåll, för olika ändamål. 

Jag och en lycklig liten fick sen återse alla på fina dagiset efter en lång sommar. Stora kramar och härlig känsla. Därefter vinkade jag hejdå till ett ansikte som dagen till ära prytts med ett klistermärke i pannan.

Sen stora vita huset. Hejhurharnihaftdetisommarvadkulattseerigen. Stora kramar och stökigt klassrum, lämnat i all hast av mycket less, tröttoch slut liten fröken. Ångest över att jag inte tog tag i det så, istället för att lämna allt till nu. Men. Mycket likt mig. Bara att gilla läget, det är ju liksom jag i hörnet. Så är jag.

I övrigt, en bra dag. Mycket nytt, mycket positivt och det är med stor förhoppning som jag ser fram emot detta. Konstig känsla. Förhoppning. Känner inte riktigt igen den, men den är oerhört välkommen.

blåbär

Dessutom avslutades dagen hos den bästa av frisörer. Lyx. Lyx. Lyx.

One response to “Första dagen

  1. Det låter som en bra start på nya skolåret. Jag gruvar fortfarande, fast vi också dragit igång. Vill liksom ha bevis på att det inte blir lika illa som i våras. Ser dock fram emot allt annat som hösten har att erbjuda : trevliga födelsedagar, campinghelger, IKEA-resor och inte minst bokträffar ( eller hur, alla Scarfar?) Roligt att se dig i helgen och jag är glad att du känner förhoppningar inför hösten,
    kram Hanna

Kommentera

