Söndagspuls

Gosh, vad jag är trött. Såna här helger är inte ens välgörande för en liten överaktiv en som jag. Man blir ju slut av att vara sociallektanttedrickarekockbagarestäderskamammasambotjohejochhå. Egentligen skulle jag bara vilja sitta ute i skogen på en liten stubbe, andas och ägna mig åt rensande av huvud och bär.

Imorgon är det skolstart. Både för sjuåringen som börjar ettan och för mamman som har en helt ny liten – i dubbel bemärkelse – klass. Känns bra. Känns fint. Ska bara återhämta mig från helgen först. Har några timmar på mig att göra det. Kan hända att det blir genom att läsa den danska deckaren som verkar så lovande, så lovande. I love Denmark. Tv, film och nu böcker. Det är jag och danskarna – eller hur Charlööde?

Nu duschabadaläggapussagodnatt två trötta urlakade partylejon. Små partylejon. De stora lägger nog sig själv.

Vad har hänt den här helgen i övriga delar av världen? Tell me.

3 responses to “Söndagspuls

  1. vi tackar för idag! zombiedanne.

  2. Har bott inneboende med hela familjen hos min mor eftersom egna hemmet har fått objudna gäster i form av ängrar. Blä =(

  3. Jepp, Danmark rocks – hoppas du även gillar danskarna 🙂 Vilken är boken, blev ju genast nyfiken… Ha en fortsatt bra vecka. Kram C

Kommentera

