Separationsångest

Vaknade imorse och kände genast att något var fel, tokigt och befängt. Jag hade sovit en hel natt, haft ett alldeles obeskrivligt stort utrymme i sängen och kände mig helt utvilad. Ändå var något tokigt. Det var tyst. Alldeles för tyst. Inget smågnabb alldeles bredvid mig, ingen Barnkanalen och inga små fötter som samsades med mina. Inga barn hemma helt enkelt.

Efter en kräftskiva hemma med sköna människor, intressanta diskussioner, skratt och feelgoodkänsla i magen var det på sin plats att få sova ostört. Vakna när man vill och känna lugnet. Men dock. Det är bättre när de är hemma. Blir så konstigt annars.

Till påsk åker vi bort. En vecka utan barn. Till ett land långt borta, med finkompisarna aka parasiterna/symbiotikerna som lovely sällskap. Det ska shoppasshoppasshoppas, ätas liiis och inmundigas kultur i jättestaden Peking/Beijing. Känns magiskt bra. Men redan nu har ångesten börjat krypa in och bosätta sig. En hel vecka utan de finaste fina. Hur ska det gå? Egentligen?

Förmodligen kommer det att gå alldeles lysande, dock med en längtansklump i magen ständeligen.

6 responses to “Separationsångest

  1. Jag tittar på mina två och tänker, det kommer inte att gå.
    Men jag tror att det blir bättre när vi inte är hemma!!
    Ja ja annars så är det så att vi har betalat för en veckas ont i magen 😉

  2. Jag oroade mig så att jag blev yr innan vi åkte till NY. Men väl där gick det jättebra. Helt ny miljö och massor med intryck gjorde nog sitt.

  3. Ja, det går nog bra! Veckan kommer att susa förbi i rasande fart! Och erbjudandet från Dammgatan att hjälpa till som extra barnvakter den veckan står fortfarande kvar, fast det vet ni väl?!

  4. Det går bra, men visst börjar det vara dags att bestämma sig för om det blir Peking eller Beijing som vi ska åka till?

  5. Det kommer att gå bra! Vi åkte bort en vecka när våra äldsta var 2 och 4 och det är inte dumt att längta efter varandra lite. Jag tycker vi fick en nystart allihopa och det var ett lyft att vara på olika håll.
    Du skriver bra!!

  6. Ni kommer med all säkerhet att ha hysteriskt kul där borta och med alla servärdheter, intryck och shoppingtrippar rullar tiden på ganske bra och -vips- är ni hemma igen. Och barnen kommer att bli superglada när ni kommer hem igen. Det är omöjligt att ha tråkigt i Beijing. Var där i april och skulle typ kunna åka….nu om jag hade möjlighet!!!!

Kommentera

