Urk.

Vi satt uppkrupna i soffan. Det var Kändisdjungeln, final och allt vad det innebar. De visade highlights från det som varit och självklart gick de då noga in på vad alla ätit och hur de hade reagerat av att stoppa djurtestiklar, syrsor och liknande saker i munnen. Jag höll för ögonen. Är otroligt känslig för allt äckligt. Lukter framförallt, men även detta gjorde att det nästan vände sig i magen på mig. Äckligt.

Mina barn fortsatte att titta, med stora ögon såg de hur Rafael nästan spydde av att dricka en snorgrön cocktail och hur det knastrade i Karl-Petters mun när han knaprade i sig insekten. Pippi Långstrum åt en kokt råtta – hur äckligt låter inte det? – och blotta tanken på det får mig nästan att kräkas nu. Olle tyckte att det var rätt coolt och brydde sig inte det minsta om allt det bläiga, medan Majken blev vitare och vitare. Grönare och grönare. Tystare och tystare. Till slut gick det inte längre och hon fick därför snabbt springa iväg till toan för en liten uppkastning.

Så var det med det. Ännu en fin gen som jag skickat vidare till min dotter. Äckelmagadgenen.

One response to “Urk.

Kommentera

