Från juli till snö

Det var inte så länge sedan. Sommar, härliga tider och lättsamma dagar. Det var ju nyss.  I alla fall i mitt huvud, i min kropp och i de lagrade minnena. Det var ju nyss vi såg Johan Palm på torget, piffade klart älskade uterummet, plockade blåbär med stadsbarnen, åt pizza i lekparken allihopa, cyklade till Tuvagården och tappade bort Tal Assasenons gom, var med om ett magiskt åskoväder ute på landet och njöt av lekande barn i stugan vid sjön.

Jag vill bara inte inse och ta in att det snöar idag. Snöar och är kallt.  Jag avskyr detta och frågar mig återigen varför en sån som jag egentligen bor här uppe? Jag tittar på bilderna från juli och vill tillbaka. Ta mig härifrån.

Tur att det är Kanelbullens dag i alla fall.

4 responses to “Från juli till snö

  1. Jag hoppas och tror att även vintern blir bra, med mycket Chai för dig och kafferep för oss andra, och när ni minst anar det så blir ni kanske bjudna på en liten kräftskiva mitt i snörusket! 😉 Vem vet?

  2. Är helt på din sida, sommar utan att behöva klä sig varmt, planera in träffar osv =(

    Men snart ska ju parasitfamiljen bjuda på mat. Vi kör på det om du inte visste det redan =)

  3. I’m on your side girls!
    Och vad är det med den förb blåsten????

  4. Bläää för snö…vi slapp snön i Lövånger, men så är det ju alltid, vi får den senare, tack å lov:-P

    kramis

Kommentera

