Oktober

oktober1

oktober2  oktober5

oktober8  oktober3

oktober4  oktober7

oktober6

Idag fick jag frågan hur det kändes nu när det var höst. Frågan gjorde mig glad. Både för att den kom från en människa som jag tycker mycket om och som jag inte trodde hade sån koll på mig,  men även för att jag inte ens reflekterat över att det är höst. Det här brukar vara en period då jag går ner mig lite, tycker att det mesta är bläuschochfy och vill bara gå i ide. Födelsedagar som påminner en om det som varit och inte finns, Fars Dag och en jobbig väntan på skitvintern.

Nu är det inte så. Jag har mer än tidigare uppskattat hösten, njutit och känt mig tillfreds med det mesta. En massa saker har ramlat på plats den här hösten. Jobbet och livet i allmänhet. Känns bra på något sätt.

Jag omger mig av människor som jag gillar tokmycket, som tillför mig energi och får mig att känna mig bra. Jag har en massa saker att se fram emot – partaj då finaste Erkan fyller stor, Stockholmstrippen till alla fina kompisar som envisas med att bo där, bröllop i Byske då barndomskompisen gifter sig, fest på dagis med andra föräldrar och personal, snart ett färdigpiffat kök, en jul som faktiskt inte känns så pjåkig trots allt, slalomutflykter med familjen och en efterlängtad Kinaresa med de bästa reskamrater man kan tänka sig.

Däremellan ett vardagsliv. Ljuva vardag.

Det mesta är fint nu. Jag landar i det och myser. Man ska göra det när det känns så här. Mysa.

 

5 responses to “Oktober

  1. Såå otrooligt underbart, ljuvligt, härligt, magiskt glad jag blir att du njuter och myser i hösten.
    Ååååå.. helt enkelt!

    Kramar!

  2. Känns som du har mycket fint och roligt att se fram emot. Ska också skriva en lista för att peppa mig själv… Kram

  3. Oj så finfint ni har det! Vilka fina vita skålar. Aj lajk! 🙂

  4. Jag unnar dig allt det där fina!
    Och sen säger jag som alla andra: Så himla fint ni verkar ha det hemma!
    Kram kram, vi ses på festen!

  5. Samlingen växer, ser jag. Såg inte det då jag var på besök IRL senast. Man blir liten sugen på en vit skål på fot. Det måste nog bli en loppisrunda snart.Vad fint köket blev, jag har berättat för maken. Jag ringer endera dagen, vi måste boka en middagsdejt.

Kommentera

