I bokstävernas förtrollade värld

Hur skriver man det mamma?
Vad står det här mamma?
Jag har skrivit Den här råttan heter Tina. Ser du det mamma?
Oj vad jag skriver fint!
N, visst är det min sista bokstav?
Jag tycker att det låter som ett J i Tina. Är det det mamma?
Tiiinaaaaaaa. Det är nog ett a som är sist i Tiiiiiiinaaaaaa.
Nu gjorde jag fel. Nu står det Dina. Inte Tina. Nej, jag ger upp.
Jag måste titta igen. Neeeeej. Det står Dina. Eller vad står det mamma?
Jag skriver med gult istället.
Majken. Jag har skrivit Maaaaaajken. Flera gånger.

Att lyssna på en bokstavstörstande flicka kan vara rätt kul.

2 responses to “I bokstävernas förtrollade värld

  1. Det är rätt kuligt att lyssna på de små skrivarna. Stella kan skriva en del ord själv och kämpar på med att läsa ut småord överallt. Kram

  2. så bra! men kan inte äta tyvär, för jag och mamma ska äta tsm eftersom hon ska bort på lördan:) men säg ba vilken tid jag ska komma så kommer jag!

Kommentera

