Give me five

Lillasyster vill ha fem tisdagstankar. I detta ostrukturerade huvud låter det som ett fint blogginlägg:

1. Har insett en brist med den bärbara älsklingen. Äpplet vill inte acceptera mitt usb-minne som innehåller det jobb som jag måste göra ikväll. Kändes betydligt trevligare att skriva skriftliga omdömen i soffan med en filt över sig än att sitta på en stol i hallen. I-landsproblem… I know.

2. Jag gillar mitt jobb. Faktiskt. Känns skönt att säga det. Det var ett tag sen.

3. Nästa helg är jag i Stockholm hos fina kompisarna. Längtarlängtarlängtar. Sist jag var på en egotripp blev det magsjuka av det hela. Jag törs inte ens säga nöffnöff…

4. Jag är så hiskeligt nöjd över vårt nya kök. Det är äntligen ett rum som känns som om det passar oss, bohemisktdanskinspireratvittfärgerluftigtochglatt!

5. Separationsångesten hos den lilla flickan ser ut att snart vara ett minne blott. Känns skönt, så ofattbart skönt!

Så var det med det. Vad rör sig i ditt huvud en novembertisdag som denna?

6 responses to “Give me five

  1. I mitt huvud rör sig detta:

    1. Att halsen är tjock, huvudet tungt och lilleman snorig, ska vi klara oss eller blir vi liggande?
    2. Varför är inte choklad lika nyttigt som frukt?
    3. Jag borde kliva ur soffan och koka mig en stor kopp te som jag längtar efter men det känns så jobbigt.
    4. Jag vill klippa och färga håret, på nåt nytt sätt, men hur?
    5. När fasiken ska Soof visa upp sitt finfina kök på bloggen??

  2. Ganska så ytliga tankar, men detta funderar jag på just i detta nu…
    1. Hur sjuk kan en liten vän bli egentligen (eländiga influensa) och hur länge ska det hålla på?
    2. Hur ska det gå med stegräknartävlingen (som mina kollegor och lagkamrater tar på fullaste allvar) när jag sitter är inne och sköter liten sjukling dygnet runt?
    3. Ser massor fram emot fin-besöket nästa helg och skat-föreställningen.
    4. Trist med sambo i den engelska huvudstaden…
    5. Oj, vad jag trivs i det mysiga området vi flyttat til!

  3. Detta tänker jag:
    1. Skönt att vara ledig imorgon. Lilla E och jag ska ta dagen som den kommer.
    2. Vilken bok ska man välja till nästa klubbträff? Surfade nyss runt och sonderade bokutbudet. Ska vi ta en prisbelönt koloss om böcker eller lättsmält amerikansk ungdomsfavorit? Kanske ingen av dem.
    3. Jag längtar efter adventsljusstakarna.
    4. Ska man färga håret rött, såhär lagom till advent?
    5. Födelsedagsfirande av storasyster S nalkas med stormsteg. Det gäller att ha koll på läget.

  4. JAAAAAA! nästa helg ska vi roa oss på söder 🙂
    Jag vill se bilder på nya köket! GIVE IT TO ME!
    Puss

  5. Söder!!!!!
    Tror jag följer med

  6. Stackars Erika som inte får följa med när vi åker:)

Kommentera

