I´m back

På något sätt har jag gått ner i varv på sistone. Bestämt mig för att fokusera och inte överprestera. Det innebär att bloggen fått vara en liten stund, det har varit annat som har varit viktigt. Att vara hemma, närvarande och med på allt som händer. Det har känts skönt och framförallt – det har behövts för det inre välbefinnandet.

Jag tycker att det är jobbigt att vara ifrån mina barn. En helg var tillräckligt för att trigga igång det dåliga samvetet. Lägg därefter till några jobbkvällar och känslan av att aldrig se dem var total. Även om jag innerst inne visste att vi setts oerhört mycket. Därför bestämde jag mig för att lägga undan det oviktiga och ta fram det som är allra viktigast. De som är närmast hjärtat.

Det gungar under mina fötter just nu. Skellefteå kommun ska varsla en hel massa människor och det känns som om framtiden ser oviss ut för de flesta yngre lärare i denna stad. Ingen känner sig säker, trots tio år på samma arbetsplats känner jag att osäkerheten finns där.

Men, det är inte så mycket att göra åt. Händer det så händer det.

Till den bildtörstande lillasystern; ja, det kommer bilder. Kanske redan idag. Har tillbringat förmiddagen med den finaste fyraåringen jag vet. Vi har bakat bullar, ritat och spelat spel. Jag har varit närvarande, med och totalt fokuserad på det viktigaste. Så därför kanske jag kan släppa fokus och överprestera litegrann….

Så är det med mig. Hur är det med er, har ni något roligt att berätta?

One response to “I´m back

  1. Ja… tänkte bara att bilder till mig kunde ge mig lite närvaro av de finaste barnen som finns. Mina hjärtebarn.

    Tack. Ser framemot bullbakande Miss Majkie!

    PUSS & KÄRLEK å allt sånt

Kommentera

