Till Daniel och Parasiten

Jag ser att jag är efterlängtad. Känns bra. Bloggandet har dock inte varit efterlängtat från min sida. Har inte ens kollat andras bloggar, har på något sätt undvikit allt vad mina egna åsikter och andras heter. Har känt att det fått vara bra ett tag. Men nu är jag sugen igen.

I´m back.

Efter ett jullov som går till historien som ett av de längre är jag redo för ett nytt år. Ett år som kan bli ett av de konstigaste eftersom mitt jobb hänger lite löst. I veckan får jag veta, men har på känn att det kan bli ett Morsningochgoodbye från den stora arbetsgivaren. Känns lite som att bli utkastad från en båt ut i ett stort hav.

Dagens känslor:
Lycka – Att vakna i lilla dubbelsängen och inse att hela familjen klämt ner sig i den under natten. Även om kroppen värker så är det en lycka och rikedom att ha varandra.
Ilska – Snö överallt och miljoner grader kallt. Vansinne.
Villhasakerenmassasaker – Vill göra om och göra fynd. Shoppa! Hoppas att jag kan få det behovet tillfredsställt under påskresan till Peking.
Vånda – Källaren. Borde gå ner och röja tillsammans med mannen i mitt liv istället för att skriva detta.

Så, därför – på återseende. Nästa decennium… Eller tidigare….

4 responses to “Till Daniel och Parasiten

  1. Trevligt att du är tillbaka vännen! Jag följer gärna med under 2010 också!

  2. Ja vad säger man? jo man säger ÄNTLIGEN som Gert Fylking skulle ha sagt. Kul och välkommen in i 2010 talet.

  3. Härligt att få läsa ett nytt inlägg från dig! Gillar verkligen ditt sätt att skriva. Hoppas det inte behöver bli nåt morsningochgoodbye. Instämmer till fullo med din beskrivning av lycka!

  4. Hej igen. Kul att du är tillbaka igen. 🙂 Säg till om du vill ha hjälp med källaren. 🙂

Kommentera

