Säker i sadeln

Har stundtals ojat mig över jobbet. Det har varit tungt, ibland nästan outhärdligt. För ett år sen var det galenskap på många sätt. De barnen jag hade då ligger mig trots det så otroligt varmt om hjärtat nu. Vi gick igenom mycket jobbigt tillsammans och de kommer alltid att ha en stor plats i hjärtat och i minnesbanken. Viktiga människor.

Jag har velat iväg tidigare från det här yrket, bort mot nya jaktmarker och mot nya mål. Jag har siktat, men aldrig fyrat av. Haft handen redo, men stannat upp i rörelsen och funderat. Insett att det ändå är ett av världens bästa jobb. Så många fördelar att det kanske bara är dumt att lämna.

Idag är det definitivt ett bra jobb. Efter att ha grubblat ihjäl mig den senaste tiden fick jag idag beskedet av en godhjärtad fin människa att det är lugnt, jag har kvar mitt jobb. Kan fortsätta stimulera till inlärning, reda ut konflikter på ett positivt sätt och se kunskapen gro i de små liven. Få skapa relationer och hålla dem kvar.

Det känns bra idag. Faktiskt. Det känns jättebra. Det kommer att dröja länge innan ni hör mig gnälla över jobbet. Lovar.

5 responses to “Säker i sadeln

  1. Kul & Jättegrattis!

  2. Tokskönt för dig! Ibland är det ju också så att man behöver ruskas om rejält för att inse att man faktikst har det riktigt bra i sin sadel 😉
    Grattis Soofe-loofe!

  3. Pustar ut.

    Mannen är nu omnämnd. Men skicka fakturan, det känns ju som om det är det som släkt är till för… 😉

    KRAM

  4. Guu så härligt!! GRATTIS!! Å va skönt att du har hittat glädjen i jobbet. Du tillbringar ju dock några timmar per dag där, så det är ju en fördel om du trivs. Om man säger så.

    Njut nu av helgen och tryggheten!

    Kramar i massor!!!

  5. Men-grattis-och-så-mycket-skönt-att-du-kan-pusta-ut. Kram

Kommentera

