Lolitote sosvovamommomelol

Att kärleken till Jullovet tog slut har jag kommit över. Visst, det kan bränna till i bröstet ibland när man tänker tillbaka på vår tid tillsammans. Framförallt kan jag känna en saknad 6.15 på morgonen då väckarklockan väcker mig till ännu en dag med herr Vardag.

Men, dagarna med herr Vardag har sin charm också. Utan honom skulle man ju inte uppskatta de andra i mitt liv. Dessutom är dessa dagar ju bara en väntan på romansen med Mr Weekend, som är en mycket himlastormande historia. Snart ses vi igen, för visst är det snart helg?

Den här människan tycker jag skriver så lovely, hennes språk får mig alltid att le och jag älskar krumbukter som ”ta teatern ur apan”. Läser ni inte hennes ord redan, så ta chansen. Hennes senaste inlägg handlar om plus- och minuskonton i livet. Jag tar efter och här kommer min variant:

Pluskontot

+ Helger som innehåller det mesta, som den som gick och lämnade minnen av loppisshopping, slalomåkning och klassiskt fredagsmys.
+ God mat. Viktigt. Igår rådjursgryta och idag quesadillas.
+ Svt Play. Nerkrupna i sängen kopplar vi in datorn och ser saker som vi inte hunnit med. Jag tycker om Svt.
+ Sälja saker och därefter köpa saker.
+ Snart börjar Lost om. Sista säsongen.
+ Kompisar. Visst vet ni att jag gillar er?
+ La familia. Mitt allt.

– Kalla fingrar.
– Tjafs som gör att man blir till en klagomur.
– Vintern.
– Källaren som Gud glömde. Just nu river vi (läs Mattias) ut väggar och under döljs det bara obehagligheter.

7 responses to “Lolitote sosvovamommomelol

  1. Tack fina du, behöver det mer än någonsin idag…

  2. Hoppas källaren inte bara döljer obehagligheter. Tror att det blir super fint när det är klart, tror inte du det?
    Fru J är en bra tjej 🙂 med kloka ord!

  3. Finaste Soof – tror minsann vi har ungefär samma romanser på G 🙂

  4. Hej

    Kollar bara in om du & bloggen lever, skönt att se… nu var de bara bilderna jag saknade.

    KRAM LISAN

  5. Vilken mysig + och – lista du gjort. ”Skönt” att källaren är på gång. När blir första visningen?
    Kram kram

  6. HALLÅÅÅÅ! VARS JER DUU?

  7. Hej vännen, vad är det för obehagligheter i källaren? Hoppas det är snabbt åtgärdat, vad det än är. Sitter med ny jobbdator och surfar runt, kul med en egen burk, om än ej så nödvändigt. Ha en fortsatt fin helg. Kramar från Lilla Piteå

Kommentera

